عضویت ورود

نقد | نقد

ویرانه‌های ترس

نقدی بر نمایشگاه «دهلیز» کاری از احسان تحویلیان و مرتضا بصراوی

ویرانه‌های ترس

ویرانه‌های ترس نقدی بر نمایشگاه «دهلیز» کاری از احسان تحویلیان و مرتضا بصراوی نوشتهٔ: ایمان شفیعا به هر دلیلی که می‌‌خواهد باشد، این ماه‌ها شاهد ...
آثار-آزار۱

در بارهٔ فتو مونتاژهای رسول کمالی

آثار-آزار۱

هم‌سو نشدن با روایت‌ها و نگاه‌های منقطع و گذرای مخاطب به آثار مجموعهٔ «سرداب‌ها» می‌تواند نشئت‌گرفته از ترس‌های «ناخودآگاه» باشد، ترس‌هایی که معمولاَ به «تابو»ها برمی‌گردد

مقالهٔ پیش روی به درگیری ابژه - سوژه می‌پردازد که سهم هر کدام در هر لحظه تغییر می‌کند. مدیوم‌های کثیری که در هنر شکل می‌گیرد نقش‌های متفاوتی در این درگیری دارد. عده‌ای رو به سوژه دارند ...
نگاهی به فیلم مستند عکس ناتمام

به مناسبت نمایش فیلم در خانۀ هنرمندان

نگاهی به فیلم مستند عکس ناتمام

نگاهی به فیلم مستند عکس ناتمام  به مناسبت نمایش فیلم در خانۀ هنرمندان فیلم مستندی که عمید راشدی و تورج ربّانی دربارۀ بهمن جلالی ...
دیستوپیای «انزلی» و مکان نگاری انتقادی

پیرامونِ کتاب انزلیِ مهدی وثوق نیا

دیستوپیای «انزلی» و مکان نگاری انتقادی

درزمانهٔ صفرویک ودست‌آوردهای گاه خلق‌الساعه وبی‌پشتوانه و بی‌هنگامیِ توفیقاتِ مقطعی برخی عکاسان و منتسبینِ به عکاسی، چه در حوزهٔ تولید و چه درمحدودهٔ اجرا و نمایش و مدیریت ارایهٔ ...
نگاهی به کتاب بوطیقای عکاسی

نگاهی به کتاب بوطیقای عکاسی

بوطیقای عکاسی، تجزیه و تحلیل، توصیف، تفسیر و نقد عکس، نگارش داریوش محمد خانی سال گذشته از سوی مؤسسهٔ انتشاراتی جمال هنر منتشر و در نشریهٔ شمارهٔ ......عکس نیز معرفی شد. در ارتباط با این کتاب گفت و ...